Wennen & werken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne - WaarBenJij.nu Wennen & werken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne - WaarBenJij.nu

Wennen & werken

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Februari 2012 | Australië, Melbourne

Daar ben ik dan, in Melbourne. Gek altijd om zo lang onderweg te zijn maar je nog altijd niet te beseffen dat je ‘ineens’ zo ver weg bent. Het voelt niet als de andere kant van de wereld. Soms moet ik mezelf even herinneren dat ik er toch echt ben :)

De vlucht ging –voor zover een 24,5 uur durende reis ‘fijn’ kan zijn- erg voorspoedig. Het eerste deel heb ik lekker wat kunnen slapen. De overstap op Bali was wel erg vreemd. Ons Nederlandse woord ‘balie’ (what’s in a name) dekt de lading aardig: een heleboel rompslomp met allerlei deskjes waar je naartoe wordt gestuurd, weggestuurd, en toch weer terug naartoe wordt gestuurd. Bleek dat je een visum moest kopen om Indonesie binnen te gaan. Dus ik heb voor 30 dollar (ietsje minder, maar het wisselgeld is uiteraard in Rupees ;)) een prachtige stempel in mijn paspoort. Check ik voor dat geld wel even Indonesie van mijn landenbingokaart af, ok? :) Daarmee kwam aan de balies overigens nog geen eind. Ben je eindelijk (een aantal andere stops verder, het lijkt wel een attractie met heel veel voorshows) ingecheckt, dan mag je nog een keer 20 dollar dokken aan luchthavenbelasting. Maargoed, daarna had ik wel lekker twee stoelen voor mezelf in de Jetstar vlucht door naar Melbourne. Niet dat ik echt kon slapen, maar die laatste 5,5 uur ging best snel voorbij.

En dan sta je daar, om half 8 ’s morgens. Met amper een besef dat je er al bent. Gelukkig had ik al een hostel geboekt, dus daar ging ik maar eens naar op zoek. De rest van die eerste dag was sjouwen, rondkijken, wennen en regelen. Eigenlijk zit ik nog steeds wel in die fase :) Al is daar intussen ook echt het genieten al bijgekomen. De eerste dag heb ik een bankrekening geopend, een Australisch telefoonnummer geregeld en mijn tax file number aangevraagd. En zelfs al gezocht naar werk en een van de advertenties was gelijk raak: mensen gezocht om folders rond te brengen. Of ik de volgende ochtend om half 9 ergens op wilde komen draven. Ach ja, laten we dat maar doen, zit ik gelijk in een ritme en heb ik een doel :)

Na een jetlagnachtje (4 uurtjes slapen, daarna klaarwakker. Dat het kan, na zo’n freaky lange reis) liep ik dus al gelijk in het Australische zonnetje in een mooie wijk folders te bezorgen. Verklaar me maar voor gek, maar ik vond het wel een leuke manier om de stad te leren kennen. En met zo’n dikke 30 graden meer op de teller dan in Nederland was buiten lopen in een t-shirtje echt heerlijk (sorry mensen, dit soort jaloersmakende opmerkingen moeten jullie vaker slikken, helaas ;)). Het was maar voor een uurtje of 5, dus daarna had ik ook gewoon nog lekker tijd voor mezelf, al ben ik voor mijn gevoel vooral bezig met sjouwen, CV’s droppen her en der, dingen uitzoeken en doen.
Vandaag idem dito (gelukkig dit keer wel na gewoon een goede nacht slaap), weer gewerkt, en ’s middags ben ik verkast naar een ander hostel. De eerste was heel rommelig, de mensen vond ik een beetje raar, en het beloofde gratis internet bleek allesbehalve gratis. Het guesthouse dat ik nu heb gevonden voelt gelijk een heel stuk beter. Leuke, vriendelijke mensen, heel netjes, en van allerlei extra’s voorzien zoals gratis ontbijt, de hele dag door koffie, gratis rijst en pasta (daar moet je zoals het een goede backpacker betaamd gebruik van maken, dus ik kocht braaf een blik pastasaus en at dus een lekkere budgetmaaltijd :)) en gratis wifi, waardoor ik nu dus eindelijk aan een blogje toekom. Voor foto’s heb ik nog niet echt tijd gehad, dus die volgen later nog.

Morgen is het tijd voor touristy stuff! Er zijn meer mensen in het hostel die de hotspots in de stad willen gaan bekijken morgen, dus ik ga ook voor het eerst eens niet alleen op pad. Wel zo gezellig! Morgen hebben we helaas wel een dipje in het weer, ‘slechts’ 22 graden en wat regen, dus hopelijk worden de kiekjes niet al te somder. Na twee dagen volop zon (een graad of 25 schat ik) is het voor mijn huidje overigens niet zo erg dat het even zonvrij is, want ik ben gisteren stom genoeg meteen al verbrand. De UV-straling is echt tricky hier. Heb al van meer mensen gehoord die nooit verbranden dat je erg moet uitkijken. Dus hey, het is echt niet een en al luxe hier hoor, echt afzien ;)

Zondag ga ik misschien ook weer werken en daarna naar het strand van St. Kilda aan het zuiden van de stad, waar een of ander festival gaande is en ik misschien ook wel een houten achtbaan kan gaan doen in het Lunapark, want die mag ik natuurlijk niet missen. Na de komende dagen dus weer genoeg voer voor updates en hopelijk is het ‘wennen’ dan ook een beetje voorbij. Stay tuned!

  • 10 Februari 2012 - 12:47

    Anne:

    Wow, wat heb jij al veel gedaan, in die paar dagen dat je daar bent. Wel lekker, dat je meteen aan de slag kunt. Goed bezig!

  • 10 Februari 2012 - 12:52

    Sanne:

    Heee Yvonne!

    Wat een gedoe in de Indonesie! Stel afzetters! Bij mij was het meer op de terugweg op het vliegveld van Johannesburg dat het zo'n zooitje was. Gelukkig geen geld, maar net zoals jouw tig desk, controle was daar heel streng, maar op vloeistof weer helemaal niet.

    Ook dat je uit het hostel bent gegaan! Terecht! Dus je zit nu in een guesthouse, maar je gaat met mensen van het hostel de boel verkennen? Of bedoel je mensen uit het guesthouse?

    Lunapark heeft drie achtbanen, dus je mag afvinken ;)

    Mocht je nog bingogeil worden ;) Dan kan je daar nog Wonderland Fun Park pakken voor een Wacky Worm achtbaan :P

    Nog tips voor je rondreis als je pretparken wilt bezoeken:

    -Dreamworld in Queensland.
    -Sea World in Queensland
    -Warner Bros Movie World in Queensland
    -Wet 'n Wild Water World (staat ook een achtbaan)

    Whahaha Queensland zit dus vol met parken! Kan je lekker een pretpark vakantie van houden :) Is wel uniek!
    Maar vooral de natuur en beesten lijken mij echt helemaal tof!

    Ik vind het trouwens heel wat dat je even op eigen houtje erheen gaat en alles even zo regelt. Respect hoor!

    Hoe voelt het nu met eng? Valt denk ik wel weer een beetje mee?

    Have fun! En ik ben benieuwd naar je volgende jobs!

    XXXX

  • 10 Februari 2012 - 12:53

    Hans:

    Schrijven kun je nog steeds goed :) Leuk om te lezen, ben benieuwd!

  • 10 Februari 2012 - 12:56

    Robin:

    Leuk van je te horen en je te volgen. Groetjes uit de kou...

  • 10 Februari 2012 - 12:58

    Barry:

    Leuk verslag Yvonne! Tof dat je al zo snel aan het werk kon! Ik ga met veel plezier je volgende blogs volgen. Geniet ervan iedergeval! :)

  • 10 Februari 2012 - 13:03

    Marij:

    Wat heerlijk om zo snel wat van je te horen. En gelijk begonnen om geld te verdienen, doe je goed Yvonne.

  • 10 Februari 2012 - 13:17

    Tessa:

    Hey Yvonne,

    Dat van die temperaturen klinkt inderdaad erg goed :D, ik ben TOTAAL niet jaloers. Ik zet hier de verwarming gewoon hoger om die temperaturen te evenaren! Klinkt goed daar zo, je maakt er gelijk iets van! Ben beniewd naar de fotootjes. A.s. woensdag heb ik trouwens een meeting met Marlou, zo komt de stagiaire ploeg toch nog een keertje bij elkaar.. Geniet van je reis en ik ben nu al nieuwsgierig naar je volgende verhalen :D. Liefs Tessa

  • 10 Februari 2012 - 13:25

    Mieke:

    Hallo Yvonne, na je smsje meteen papa, marjolein en oma gebeld, vooral oma zal blij zijn dat je het goed stelt. Haha, had Milo maar meegenomen, die ligt ook graag in de zon ben ik al achter, maar folders dat is zo ongeveer `kill and attack` dus dat zou niet opschieten, gekke stinkhond, geniet gewoon van het mooie weer, gaan wij uiteindelijk hier ook wel weer een keer krijgen. Veel groetjes, mama

  • 10 Februari 2012 - 13:41

    Jelle:

    Hey Yvonne,

    leuk verslag van je belevenis down under :) Ben benieuwd wat voor baantjes je gaat vinden daar.

    De houten achtbaan is blijkbaar een van de oudste ter wereld dus die kun je aftikken ;)
    Goed smeren daar, en veel plezier..

    x

  • 10 Februari 2012 - 16:42

    Jelle:

    Ik ben ECHT jaloers op jou! Doe me nog maar 20 van die verslagen maar keep me updated, ik zit dit met een dikke smile te lezen!

  • 10 Februari 2012 - 17:41

    Natalie:

    Hey Hey

    Wat klinkt het geweldig zeg! En goed ook dat je meteen zo daadkrachtig te werk bent gegaan zeg! Maar wat ik nog wel even mis...ben je al gaan hoopen ;) ??
    Ik geniet van je verhalen in ieder geval so keep em coming!

  • 10 Februari 2012 - 17:50

    Miepie D'n 1e:

    Zo ken ik je weer Meep! Niet stilzitten, maar gelijk de handjes uit de mouwen en op avontuur :)
    Ik ga zeker genieten van je avonturen hier op de site en zal Féline van alles vertellen. Ga lekker genieten en pas op voor de zonnestraaltjes, het zijn geen troetelbeertjes die dat doen ;-)
    Hou ons op de hoogte! EN pas op voor SPINNEN!!!!!

  • 10 Februari 2012 - 18:58

    Diana:

    Hey Yvonne,

    Wat leuk om zo snel al wat van je te horen. Folders rondbrengen is inderdaad een leuke bezigheid en je kunt de stad al een beetje verkennen. En dan dat weer, geloof maar dat ik jaloers ben wat dat betreft, hier vriest het nog iedere dag dus ik zou wel wat zon kunnen gebruiken. Geniet er nog van en blijf ons op de hoogte houden.

    Groetjes Diana

  • 11 Februari 2012 - 08:31

    Dan:

    Mooie verslag. Hopelijk schrijf je hem elkedag dat we beetje met meeleven in Australie.... Geniet ervan....Zoals Sanne zei dat daar een paar leuke parken. Dat is geen straf hoor om 8banen te pakken daar :D

    We wachten met smart naar de volgende verslag.....
    (ikke ook tikje jaloers op je)

    Groet uit koude kikkerlandje


  • 21 Februari 2012 - 09:51

    Saskia:

    Yvon!

    Geweldig om te lezen, wat schrijf je leuk. Heerlijk.

    Geniet ervan! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Voor 4 maanden duik ik Down Under! 6 februari vertrek ik naar Melbourne. De terugvlucht staat vooralsnog gepland op 30 mei vanaf Cairns. En in de tussentijd? Geen idee! Volg mij op deze blog en op Twitter (@luna1984) om te kijken wat er allemaal op mijn nog grote onbekende avontuurlijke pad komt!

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 22534

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 05 Augustus 2012

Going Down Under!

Landen bezocht: